Blundstone ERBJUDANDE : 15% rabatt på märket med koden BLUND15
Nyheter
Kläder
Customer service in France Securized payment 4x Free of charge Easy returns

Försäljningsvillkor

Inledning

De nuvarande allmänna försäljningsvillkoren gäller för alla försäljningar som görs på webbplatsen Sneak'In.

Webbplatsen https://sneakin.se/ är en tjänst från:

  • Företaget SPACEFOOT SAS
  • beläget 36 rue Raspail 92300 Levallois-Perret FRANCE , Frankrike
  • webbadress: https://sneakin.se/
  • e-post: contact@sneakin.se
  • telefonnummer: +33 1 86 47 62 58

Webbplatsen Sneak'In säljer följande produkter: kläder, skor och accessoarer.

Kunden förklarar att han/hon har tagit del av och accepterat de allmänna försäljningsvillkoren innan beställningen görs. Bekräftelsen av beställningen innebär därmed att de allmänna försäljningsvillkoren accepteras.

Artikel 1 - Principer

De nuvarande allmänna villkoren uttrycker hela avtalet mellan parterna. Köparen anses därmed acceptera dem utan förbehåll.

De nuvarande allmänna försäljningsvillkoren gäller med uteslutning av andra villkor, särskilt de som gäller för försäljning i butiker eller andra distributions- och marknadsföringskanaler.

Dessa villkor är tillgängliga på webbplatsen Sneak'In och kommer vid behov att ha företräde framför andra versioner eller dokument med motsägelsefulla villkor.

Försäljare och köpare enas om att dessa villkor exklusivt ska styra deras relation. Säljaren förbehåller sig rätten att när som helst ändra sina allmänna villkor. De kommer att gälla så snart de publiceras online.

Om en försäljningsvillkor skulle saknas, kommer den att regleras av sedvana som gäller inom sektorn för distansförsäljning där företagen har sitt säte i Frankrike.

Artikel 2 - Innehåll

Syftet med de nuvarande allmänna villkoren är att definiera parternas rättigheter och skyldigheter i samband med den online försäljningen av varor som erbjuds av säljaren till köparen, via webbplatsen Sneak'In.

Dessa köp avser följande produkter: kläder, skor och accessoarer.

Artikel 3 - Förhandsinformation

Köparen erkänner att han/hon har blivit informerad, före beställningen och ingåendet av avtalet, på ett tydligt och begripligt sätt om de nuvarande allmänna försäljningsvillkoren och all information som anges i artikel L. 221-5 i konsumentlagen.

Följande information lämnas till köparen på ett klart och begripligt sätt:

  • de väsentliga egenskaperna hos varan;
  • priset på varan och/eller beräkningsmetoden för priset;
  • om tillämpligt, alla ytterligare transport- eller leveranskostnader samt eventuella andra avgifter som kan bli aktuella;
  • i avsaknad av omedelbar genomförande av kontraktet, det datum eller den period inom vilken säljaren åtar sig att leverera varorna, oavsett pris;
  • information om säljarens identitet, post-, telefon- och elektronisk kontaktinformation och aktiviteter, lagstadgade garantier, funktionalitet hos det digitala innehållet och eventuell annan information som kan krävas, funktionerna hos det digitala innehållet och, om så är fallet, dess kompatibilitet, förekomsten och villkoren för garantier och andra avtalsvillkor.

Artikel 4 - Beställningen

Köparen har möjlighet att göra sin beställning online, från den online katalogen och med hjälp av formuläret som visas för varje produkt, inom ramen för tillgängliga lagren.

Köparen kommer att informeras om eventuell otillgänglighet för den beställda varan.

För att beställningen ska godkännas måste köparen acceptera de nuvarande allmänna villkoren genom att klicka där det anges. Han/hon måste också välja adress och leveranssätt, samt slutligen bekräfta betalningsmetoden.

Försäljningen kommer att anses vara slutgiltig:

  • efter att bekräftelse på att beställningen har accepterats har skickats till köparen av säljaren via e-post;
  • och efter att säljaren har mottagit hela beloppet.
  • En beställning innebär acceptans av priserna och beskrivningen av de produkter som finns till försäljning. Eventuella tvister i detta avseende kommer att behandlas inom ramen för eventuell återbetalning och de garantier som nämns nedan.

I vissa fall, särskilt vid bristande betalning, felaktig adress eller andra problem med köparens konto, förbehåller sig säljaren rätten att blockera köparens beställning tills problemet är löst.

För frågor angående uppföljning av en beställning kan köparen skicka ett e-postmeddelande till säljaren

på följande adress: contact@sneakin.se eller kontakta honom via formuläret avsett för detta ändamål.

Artikel 5 - Elektronisk signatur

Den online angivna kreditkortsnumret av köparen och den slutliga bekräftelsen av beställningen kommer att betraktas som bevis på köparens samtycke:

  • Betalningsskyldighet för de belopp som ska betalas enligt beställningen;
  • signatur och uttrycklig acceptans av alla genomförda transaktioner.

Vid bedräglig användning av kreditkortet uppmanas köparen, så snart detta upptäckts, att kontakta säljaren via e-post på följande adress: contact@sneakin.se eller via formuläret avsett för detta ändamål.

Artikel 6 - Orderbekräftelse

Säljaren tillhandahåller köparen en orderbekräftelse via e-post.

Artikel 7 - Bevis för transaktionen

De datoriserade registre som förs i säljarens system under rimliga säkerhetsvillkor kommer att betraktas som bevis på kommunikation, beställningar och betalningar mellan parterna. Arkivering av beställningar och fakturor sker på ett pålitligt och hållbart stöd som kan åberopas som bevis.

Artikel 8 - Information om produkterna

Produkterna som omfattas av dessa allmänna villkor är de som visas på säljarens webbplats och som anges som sålda och levererade av säljaren. De erbjuds inom ramen för tillgängliga lager.

Produkter beskrivs och presenteras med största möjliga noggrannhet. Om emellertid fel eller utelämnanden skulle inträffa i denna presentation kan säljarens ansvar inte åberopas.

Fotografierna av produkterna är inte avtalsenliga.

Artikel 9 - Pris

Säljaren förbehåller sig rätten att när som helst ändra sina priser men åtar sig att tillämpa de aktuella priser som anges vid tidpunkten för beställningen, under förutsättning av tillgång vid det datumet.

Priserna anges i euro. De inkluderar inte leveranskostnader, som faktureras separat och anges före bekräftelsen av beställningen. Priserna inkluderar den moms som är tillämpbar på beställningsdagen och eventuella ändringar i den tillämpliga momssatsen kommer automatiskt att återspeglas i produktpriserna i den online butiken.

Om en eller flera skatter eller avgifter, särskilt miljöavgifter, skulle skapas eller ändras, både uppåt och nedåt, kan denna ändring återspeglas i försäljningspriset på produkterna.

Artikel 10 - Betalningsmetod

Detta är en beställning med betalningsskyldighet, vilket innebär att genom att lägga en beställning åtar sig köparen att betala.

För att betala sin beställning kan köparen välja mellan alla betalningsmetoder som tillhandahålls av säljaren och som anges på säljarens webbplats. Köparen garanterar att de har de nödvändiga tillstånden för att använda den valda betalningsmetoden vid beställningstillfället. Säljaren förbehåller sig rätten att avbryta behandlingen av en beställning och/eller leverans om betalningsgodkännande nekas av officiellt ackrediterade organisationer eller vid utebliven betalning. Säljaren förbehåller sig också rätten att vägra leverera till eller behandla en beställning från en köpare som inte har betalat en tidigare beställning helt eller delvis, eller där en tvist om betalning pågår.

Du hittar alla tillgängliga betalningsmetoder på sidan ”Betalningsmetoder”.

Artikel 11 - Produkternas tillgänglighet - Återbetalning - Upplösning

Våra produkt- och priserbjudanden gäller så länge de är synliga på webbplatsen och inom ramen för tillgängligt lager.
Om produkten inte är tillgänglig efter att beställningen har lagts, kommer köparen att informeras utan dröjsmål.
Köparen får då full återbetalning av det betalda beloppet.

Artikel 12 – Leveransvillkor

Produkter levereras till den adress som köparen angav vid beställningen. Säljaren ansvarar för korrekt utförande av leveransen fram till den fysiska överlämningen av paketet till köparen (eller till en person som han/hon har utsett), såvida inte köparen uttryckligen har valt en annan transportör än den som säljaren föreslagit.

Vid mottagandet av paketet uppmanas köparen att kontrollera produkternas skick. Vid skada eller skadat paket ska köparen kontakta säljaren så snart som möjligt för att säljaren ska kunna vidta eventuella åtgärder mot transportören.

Säljaren står för returfrakten och återbetalar beloppet inom en tidsram i enlighet med gällande lag.

Denna kontroll påverkar inte köparens rättigheter enligt den lagstadgade garanti om överensstämmelse och ångerrätten, som i alla fall förblir tillämpliga.

Artikel 13 - Ångerrätt

Tillämpning av ångerrätt

I enlighet med bestämmelserna i Konsumentlagen har köparen en period av 14 dagar från leveransdatumet av sin beställning, för att returnera en vara som inte passar och begära en byte eller återbetalning utan avgifter, förutom för returavgifterna som förblir köparens ansvar.

Returer ska göras i sitt ursprungliga tillstånd och vara kompletta (förpackning, tillbehör, instruktioner ...) vilket möjliggör deras återförsäljning i nytt skick, tillsammans med köpfakturan.

Skadade, smutsiga eller ofullständiga produkter tas inte tillbaka.

Ångerrätten kan utövas online, med hjälp av ångerformuläret som finns på denna webbplats. I detta fall kommer en bekräftelse på mottagandet på ett beständigt medium att omedelbart skickas till köparen. Någon annan metod för att deklarera ångerrätt accepteras. Den måste vara entydig och uttrycka avsikten att ångra sig.

Vid utövande av ångerrätten inom den nämnda tidsperioden återbetalas priset för de köpta produkterna och leveranskostnaderna.

Returavgifterna betalas av köparen.

Återbetalningen till Kunden kommer att ske med samma betalningsmetod som användes vid Beställningen på Webbplatsen.
Återbetalningen kommer att genomföras inom högst fjorton (14) dagar från det att SPACEFOOT SAS mottagit de returnerade produkterna och/eller Kunden har tillhandahållit obestridliga bevis på försändelsen — det datum som gäller är det första av dessa händelser.

Undantag

  • Enligt artikel L221-28 i Konsumentlagen kan ångerrätten inte utövas för avtal om leverans av varor vars pris beror på fluktuationer på finansmarknaden utanför yrkesutövarens kontroll och som kan inträffa under ångertiden;
  • leverans av varor som gjorts enligt kundens specifikationer eller uppenbart anpassade;
  • leverans av varor som kan fördärvas eller har kort hållbarhet;
  • leverans av varor som har brutits av kunden efter leverans och som inte kan returneras av hygien- eller hälsoskäl;
  • leverans av varor som efter leverans och av sin natur är oskiljaktigt blandade med andra artiklar;
  • leverans av alkoholhaltiga drycker vars leverans är försenad mer än trettio dagar och vars värde avtalades vid avtalets ingående beror på fluktuationer på marknaden som ligger utanför handlarens kontroll;
  • underhåll eller reparationsarbete som måste utföras akut i konsumentens hem och som uttryckligen begärts av honom, inom begränsningen av reservdelar och arbete som strikt krävs för att hantera nödsituationen;
  • leverans av ljud- eller videoinspelningar eller datorprogram när de har brutits av konsumenten efter leverans;
  • leverans av en tidning, tidskrift eller magasin, utom abonnemang på dessa publikationer;
  • leverans av digitalt innehåll som inte tillhandahålls på ett materiellt stöd vars genomförande påbörjats efter konsumentens uttryckliga godkännande och uttryckliga avstående från sin ångerrätt.

Artikel 14 - Leverans och retur

Alla våra villkor och policys rörande leverans och retur är tillgängliga via vår sida: Leveranser och Returer

Artikel 15 - Force majeure

Alla omständigheter utanför parternas kontroll som förhindrar att deras förpliktelser fullgörs under normala förhållanden anses vara orsaker till befrielse från parternas förpliktelser och leder till deras paus.

Den part som åberopar de ovan nämnda omständigheterna måste omedelbart meddela den andra parten om deras inträffande och försvinnande.

Som force majeure kommer alla faktorer eller omständigheter att betraktas som oemotståndliga, externa för parterna, oförutsägbara, oundvikliga, oberoende av parternas vilja och som inte kunde förhindras av dem, trots alla rimligt möjliga ansträngningar. Uttryckligen anses händelser som force majeure eller oförutsedda händelser, i tillägg till de som vanligtvis erkänns av domstolarna och tribunalerna i Frankrike: blockade av transportmedel eller leveranser, jordbävningar, bränder, stormar, översvämningar, blixtnedslag, driftstopp i telekommunikationsnäten eller specifika svårigheter relaterade till telekommunikationsnät utanför kunderna.

Parterna kommer att samlas för att granska händelsens påverkan och enas om villkoren under vilka avtalet kommer att fortsätta. Om force majeure-fallet varar längre än tre månader kan dessa allmänna villkor upphöra av den skadade parten.

Artikel 16 - Immateriell egendom

Innehållet på webbplatsen förblir säljarens egendom, den enda innehavaren av de immateriella rättigheterna till detta innehåll.

Köparna åtar sig att inte göra något bruk av detta innehåll; all total eller partiell reproduktion av detta innehåll är strikt förbjuden och kan utgöra ett intrång.

Producenten av produkten förblir ägaren av alla immateriella rättigheter relaterade till produkten, inklusive de som görs på begäran av kunden.
Kunden får därför inte reproducera produkten utan skriftligt godkännande eller föregående tillstånd från tillverkaren, vilket kan vara föremål för en ekonomisk ersättning.

Artikel 17 – Dataskydd och Integritet

I samband med användningen av webbplatsen och genomförandet av en beställning på denna kan säljaren samla in personuppgifter om köparen.

Detaljer om insamlingen anges i Integritetspolicyn, som finns tillgänglig på webbplatsen via följande länk: https://sneakin.se/integritetspolicy.

Artikel 18 - Partiell ogiltighet

Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor anses vara ogiltiga eller deklareras som sådana enligt lag, förordning eller efter en slutgiltig dom från en behörig domstol, kommer de andra bestämmelserna att behålla sin fulla giltighet och omfattning.

Artikel 19 - Ingen avstående

Att en av parterna inte utnyttjar ett brott av den andra parten mot någon av de åtaganden som avses i dessa villkor ska inte tolkas som ett avstående från den berörda skyldigheten för framtiden.

Artikel 20 - Rubrik

Vid svårigheter med tolkning mellan någon av rubrikerna till de klausuler som föreskrivs och någon av klausulerna kommer rubrikerna att förklaras som ogiltiga.

Artikel 21 - Avtalets språk

De nuvarande allmänna försäljningsvillkoren är skrivna på franska. Om de översätts till ett eller flera utländska språk, kommer endast den franska texten att anses som autentisk i händelse av tvist.

Artikel 22 – Konsumentmedling

Vid tvist har kunden rätt att kostnadsfritt vända sig till en konsumentmedlare för att nå en vänlig lösning med SPACEFOOT SAS. SPACEFOOT SAS garanterar faktisk tillgång till konsumentmedling.

Förvald medlare

  1. Organisation: AME CONSO – Association des Médiateurs Européens
  2. Medlare: Angela ALBERT (Ordförande)
  3. Adress: 11 Place Dauphine, 75001 Paris; även Boulevard Saint-Germain 197, 75007 Paris.
  4. Webbplats: https://www.mediationconso-ame.com
  5. Ansökan: https://www.mediationconso-ame.com/demande-de-mediation-ame.html
  6. Tel: +33 (0)9 53 01 02 69

Behandlas inte om ingen tidigare skriftlig reklamation till SPACEFOOT SAS, ansökan är ogrundad/missbruk, ärendet redan prövas, inkom efter 1 år eller faller utanför kompetensen.

Artikel 23 - Tillämplig lag

De nuvarande allmänna villkoren underkastas tillämpning av fransk lag. Den behöriga domstolen är den rättsliga domstolen.

Detta gäller både för sakfrågor som för formfrågor. Vid tvist eller krav kommer köparen i första hand att vända sig till säljaren för att få en vänskaplig lösning.

Artikel 24 - Tillbakadragande av produkter

Säljaren förbehåller sig rätten att initiera en tillbakadragnings- eller återkallandeprocedur för en eller flera produkter som levererats till köparen, som beställts av tillverkaren av de berörda produkterna eller av en behörig administrativ myndighet.
I detta fall kommer säljaren att inleda informationsåtgärder relaterade till den aktuella återkallandeproceduren, om så behövs, de som föreskrivs av den behöriga administrativa myndigheten, och specificera dess villkor: berört produkt(er), anledning(ar) till återkallandet, villkor för återlämnande/återställande av de berörda produkterna.
När det berörda återkallandet har genomförts kommer säljaren att publicera det på den officiella webbplatsen https://ec.europa.eu/safety-gate/#/screen/home. Denna webbplats informerar konsumenter om återkallanden av produkter, livsmedel eller djurfoder som motiverats av säkerhetsskäl.
Det är köparens ansvar att följa de föreskrivna åtgärderna angående de produkter som han/hon har i sin besittning och som omfattas av den inledda återkallandeproceduren.
För alla förfrågningar relaterade till den berörda återkallandeproceduren kan köparen kontakta säljarens kundservice.

Artikel 25 - Garanti

Alla produkter som säljs av SPACEFOOT SAS omfattas av den lagstadgade garantin för överensstämmelse och garantin mot dolda fel.

Garantierna täcker alla tillverknings- eller överensstämmelsefel som upptäcks vid mottagandet eller inom den lagstadgade perioden.

Kunden kan begära reparation eller ersättning av produkten. Om detta inte är möjligt kan kunden begära full eller delvis återbetalning.

Garantin gäller inte vid felaktig användning, försummelse, ändring eller obehörig reparation.

Kostnader för retur inom ramen för garantin täcks av SPACEFOOT SAS.